Brukerveiledning kundeportal

Hjem » Brukerveiledning kundeportal
Du skal ha mottatt mail med innloggingsinformasjon til din bruker i kundeportalen: Mailen inneholder to vedlegg: UserReport: Inneholder brukernavn og passord SecurityCodesReport: Inneholder engangskoder som man bruker til hver innlogging. Åpne vedleggene og gå til https://kundeportal.loomis.no/
1. Tast inn brukernavn og passord fra UserReport 2. Tast inn sikkerhetskoden fra SecurityCodesReport som siden ber om:
Trykk Logg inn. Trykk Fortsett.
Du er nå innlogget. Når du har brukt opp alle kodene i SecurityCodesReport får du nye tilsendt per e-post. Dersom du skulle ha problemer med innlogging, prøv å trykke på Glemt passord, så vil du få tilsendt nytt passord og sikkerhetskoder. Hjelper ikke det, ta kontakt. Har du ikke mottatt innloggingsinformasjon, fyller du ut registreringsskjema som du finner på https://loomis.no/skjemaer/
Last ned denne beskrivelsen

Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Ordre – velg så Rekvisitabestilling. Du får da frem
tilsvarende bilde:

Gjør som følger:

  1. Merknader: Feltet er for deres egen bruk, dersom dere ønsker å notere noe på bestillingen. Dette feltet kan ikke benyttes til å gi beskjeder til Loomis.
  2. Bestilling: Velg ønsket produkt/li>
  3. Legg inn bestilling: Kontroller at informasjonen du har lagt inn er korrekt, før du legger inn bestillingen.

 

Når du har lagt inn bestillingen vil du få en bekreftelse øverst på skjermen, og du har mulighet til å se bestillingen din i en linje som dukker opp nederst på skjermen.

Rekvisita produseres av vår leverandør og leveres av Bring, normalt innen en uke. Dersom det har gått mer enn 7 dager, og du ikke har mottatt bestillingen din, ta kontakt.

OBS! Kontroller alltid at leveringsadresse for rekvisita er korrekt. Er feltet blankt, må du fylle inn leveringsinformasjon før du kan legge inn bestillingen.


Last ned denne beskrivelsen

Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Innskudd – velg så Bilag fra menyen som kommer frem. Du får da opp tilsvarende bilde:

Gjør som følger:

1. Dato:

2. Posenummer: 12 siffer. Overføres fra nattsafeposen uten bindestrek, mellomrom eller andre tegn

3. Avdelings-, Ansvarsnummer og Signatur: Ikke obligatoriske felt

4. Antall sedler og mynt: Beløp kalkuleres automatisk

5. Sjekker og reserveløsninger

6. Sum NOK: Totalsum kalkuleres automatisk

7. Utenlandsk valuta: Legges ikke til i feltet «Sum NOK»

8. Lagre: Kontroller bilaget før du lagrer det

Posen skal pakkes på følgende måte:

• Sedlene skal ikke ha binders, strikk eller legg

• Sedlene skal rettes ut for bretter

• Når elektroniske bilag benyttes trenger man ikke å legge bilag i posen

• Papirbilag plasseres med trykket vendt ut mot posens blanke side

Slippen nederst på posen rives av og beholdes av kunden. Denne slippen inneholder posenummer som benyttes ved henvendelser angående posen.

Alle elektroniske bilag lagres automatisk under innskuddshistorikk i kundeportalen om man skulle ha behov for å kontrollere bilaget.

Last ned denne beskrivelsen
Alle innskudd som både registreres elektronisk og som telles av Loomis blir automatisk lagret i kundeportalen. Du kan til enhver tid hente ut kvitteringer på dine oppgjør. Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Innskudd – velg så Innskuddshistorikk fra menyen som kommer frem. Du får da opp tilsvarende bilde: Gjør som følger:

1. Velg det du ønsker innsyn i ved å fylle ut ett eller flere av søkefeltene. For eksempel ved å søke på kundenummeret. Alle feltene kan benyttes – du fyller ut de søkefeltene som er relevante for deg. For flere søkefelt, trykk på ett av forstørrelsesglassene i hvert søkefelt.

2. Tidsrom: Velg registrert fra-dato i pop-up kalenderen, og utvid tidslinjen Antall dager. Det er kun mulig å ta ut oversikt for 92 dager per søk.

3. Søk: Ved å trykke på Søk-knappen. Du får da frem en liste over alle registrerte og behandlede oppgjør, hvis det eksisterer noen innenfor valgte søkekriterier

4. Rapport: Ønsker du å ta ut informasjonen i XML-fil, velg Generer rapport. Den laster da ned en rapport som kan hentes ut under Rapporter-fanen øverst til høyre.

5. Ønsker du å hente ut kvittering kan du trykke på Innskuddsnummer markert rødt i resultatlisten. Dersom posen allerede er telt kan du også hente ut tellekvitteringen her.

Ønsker du å sjekke opp en spesifikk pose, taster du inn posenummer i feltet Innskuddsnummer (skrives inn uten bindestrek eller mellomrom). Ønsker du å redigere feltene som viser i søkeresultatet kan du fjerne de ved å trykke på krysset til høyre for hvert felt. Ved å bla helt til høyre kan du legge til andre felter ved å trykke på plusstegnet og velge fra menyen som dukker opp.
Last ned denne beskrivelsen
Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Ordre – velg så Vekselbestilling. Du får da frem tilsvarende bilde: Gjør som følger:

1. Leveringsdato: Se til at valgt leveringsdato stemmer med dagen dere har avtale om fast levering/henting.

2. Merknader: Feltet er for deres egen bruk, dersom dere ønsker å notere noe på bestillingen. Dette feltet kan ikke benyttes til å gi beskjeder til Loomis.

3. Bestilling: Tast inn ønsket antall/beløp av hver valør. Maksbeløpet du har mulighet til å bestille, avhenger av kredittgrensen i autogirofullmakten dere har tegnet med Loomis. For å endre kredittgrensen, ta kontakt med oss så vil vi hjelpe deg.

4. Legg inn bestilling: Kontroller at informasjonen du har lagt inn er korrekt, før du trykker på Legg inn bestilling.

Når du har lagt inn bestillingen vil du få en bekreftelse øverst på skjermen, og du har mulighet til å se bestillingen din i en linje som dukker opp nederst på skjermen.

Du har selv mulighet til å slette ordren frem til siste virkedag før levering, ved å trykke på «søppelkassen» i denne linjen.

Last ned denne beskrivelsen
Alle bestillinger som sendes til Loomis blir automatisk lagret i kundeportalen. Du kan til enhver tid hente ut ordrebekreftelser fra Kundeportalen for både veksel- og rekvisitabestillinger. Når du har logget inn i kundeportalen, trykk på Ordre – velg så Ordrehistorikk fra menyen som kommer frem. Du får da opp tilsvarende bilde: Gjør som følger:

1. Velg: det du ønsker innsyn i ved å fylle ut ett eller flere av søkefeltene. For eksempel ved å søke på kundenummeret. Alle feltene kan benyttes – du fyller ut de søkefeltene som er relevante for deg. For flere søkefelt, trykk på ett av forstørrelsesglassene i hvert søkefelt.

2. Tidsrom: Velg registrert fra-dato i pop-up kalenderen, og utvid tidslinjen Antall dager. Det er kun mulig å ta ut oversikt for 92 dager per søk.

3. Søk: Ved å trykke på Søk-knappen. Du får da frem en liste over alle registrerte og behandlede bestillinger, hvis det eksisterer noen innenfor valgte søkekriterier

4. Rapport: Ønsker du å ta ut informasjonen i XML-fil, velg Generer rapport. Den laster da ned en rapport som kan hentes ut under Rapporter-fanen øverst til høyre.

5. Ønsker du å hente ut ordrebekreftelsen kan du trykke på den bestillingen du ønsker bekreftelse på.

Ønsker du å sjekke opp en spesifikk ordre, taster du inn ordrereferansen i feltet Referanse.

Ønsker du å redigere feltene som viser i søkeresultatet kan du fjerne de ved å trykke på krysset til høyre for hvert felt. Ved å bla helt til høyre kan du legge til andre felter ved å trykke på plusstegnet og velge fra menyen som dukker opp.

Last ned denne beskrivelsen